SSK EMEKLİLİK ŞARTLARI NELERDİR?

Bir kimsenin emekliliğe hak kazanabilmesi için aşağıda sayılacak olan 3 unsuru bir arada sağlaması gerekir.

1. Tamamlanması gereken sigortalılık süresi (hizmet yılı)

Sigortalının ilk defa çalışmaya başladığı tarih ile, emeklilik dilekçesini SGK kurumuna vermesi arasında geçen zaman dilimidir.  Bu durumda, sigortalılık süresinin tamamen çalışarak veya prim ödeyerek geçirilmiş olması koşul değildir.

1. Tamamlanması gereken yaş
  2. Tamamlanması gereken prim

Aşağıdaki tablolardan da açıkça anlaşılacağı üzere hem kadın sigortalılarda hem de erkek sigortalılarda sigorta başlangıç tarihi ne kadar geriye giderse yaş ve prim ödeme gün sayısı şartları o kadar kolaylaşmaktadır. Ayrıca iki sigortalı grubu için de 08.09.1999 tarihinden sonra sigortalılık süresi şartı ortadan kalkmıştır.

4/a sigortalıları yani SSK’lılar için emeklilik yaşını ve ne kadar süreyle prim ödeneceğini belirleyen temel unsur, ilk kez işe başlanılan tarihtir. Tablolardaki tüm değerlendirmeler bu ilk işe başlama tarihinin tespitinin ardından yapılır.

Erkek Sigortalılar için;

Aşağıda da görüldüğü gibi prim ödeme şartı ile yaş konusunda kadınlarda erkeklere nazaran bir pozitif ayrımcılık söz konusudur. Daha az prim ödeyerek daha erken emekli olmaları mümkündür.

Kadın Sigortalılar için;

Tablolardan da anlaşılacağı üzere bir SSK çalışanının emeklilik zamanın belirlenmesinde birçok etmen vardır. Bu sebeple emeklilik için belirlenmiş yeknesak tarihler yoktur. Her bir çalışan için ayrı ayrı değerlendirme yapılmalıdır.